Teacher Tapp NL

Hoe doen andere leraren dat?

Vraag jij je ook wel eens af of wat er op jouw school gebeurt overal gebeurt? Of jij de enige bent die nog elke les zenuwachtig is? Wiens werkgever verwacht dat je toetsen die een dag voor de vakantie afgenomen zijn ook meteen de dag na de vakantie nagekeken en ingevoerd hebt? Hoeveel leraren er na een jaar van school wisselen of het vak verlaten?

Vanaf nu kun je het antwoord op deze en andere vragen krijgen met Teacher Tapp NL.

“Ik vind het inspirerend. Regelmatig merk ik ook dat ik niet de enige ben met bepaalde problemen of bepaalde ideeën. Dat sterkt je.”

Gebruiker Teacher Tapp, voorjaar 2021

Elke dag ontvang je om 16.30 uur een melding op je telefoon om drie vragen te beantwoorden. De vragen zijn eenvoudig het duurt niet meer dan twee minuten om ze te beantwoorden. Als je de drie vragen hebt ingevuld zie je hoe andere leraren in Nederland vragen van de dag ervoor hebben beantwoord en krijg je een link naar een interessant artikel, tip of blog om direct in je praktijk toe te passen.

Een van de bouwstenen van het Expeditieteam

In ons onderzoek naar de rol en werking van adaptief vermogen in het navigeren naar toekomstbestendig leraarschap wordt Teacher Tapp NL ingezet als instrument voor peiling onder en validatie met de praktijk. Met deze bouwsteen kunnen we (aanstaande) leraren en schoolleiders onder andere resultaten van onze andere bouwstenen voorleggen en snel feedback krijgen van onze doelgroep.

TeacherTapp NL helpt ons om op een vrij snelle en flexibele manier een set met longitudinale data over gedrag, beleving en duiding ten aanzien van adaptief vermogen te verkrijgen. Ook kunnen we vragen die komen uit tussentijdse resultaten op deze manier uitzetten onder een grote groep. Teacher Tapp NL geeft ons de mogelijkheid om verschillen tussen regio’s en sectoren in kaart te brengen (speelt een dilemma rond veranderend beroepsbeeld meer in mbo dan in po of vo?), en helpt ons ook bij het vergelijken van meningen en ervaringen van startende of ervaren leraren.

We streven ernaar om per onderwijssector minstens 500 deelnemende leraren dagelijks gebruik te laten maken van de app. Op deze manier kan een grote groep leraren periodiek vragen worden gesteld die verwant zijn aan de vraagstukken en adaptief vermogen.

Overzicht blogposts

Niet alle vragen die in Teacher Tapp NL worden gesteld dragen bij aan de expeditie. Resultaten en bijbehorende blogs die hier wel betrekking op hebben zullen op deze website gepresenteerd worden. De overige wekelijkse blogs van Teacher Tapp kun je hier lezen.

“Het is een laagdrempelige manier om onderwijsvisie te ontwikkelen. Teacher Tapp zet vaak aan tot nadenken over keuzes die je maakt in de klas.”

Gebruiker Teacher Tapp, voorjaar 2021

Door het jaar heen besteden we aandacht aan de Teacher Tapp NL in sessies en online meetings. Ga naar de agenda om te zien wanneer de eerst volgende sessie zal plaatsvinden.

info@expeditielerarenagenda.nl