Ditte Lockhorst
Senior projectleider bij Oberon
Als expeditieleider is het mijn rol om de teamleden zo goed mogelijk te laten voortgaan tijdens de expeditie. Ik wil daarbij voorkomen dat ze struikelen, dus ik zorg ervoor dat alles om hen heen zo geplaveid is dat zij maximaal kunnen presteren.
Ik zet graag mijn ervaring en expertise in tijdens de expeditie. Ik ben sterk in het leiden van grote onderzoeksprojecten. Ik vind het een mooie uitdaging om de verschillende onderzoekers en organisaties bij elkaar te brengen.
Wil je me beter leren kennen? Lees deze blogPatricia Brouwer
Hogeschool hoofddocent aan de Hogeschool Utrecht
Ik heb affiniteit met het beroepsonderwijs. Mijn vergrootglas richt in dan ook op het mbo. Professionals in het mbo zijn per definitie toekomstbestendig, omdat zij opleiden voor beroep, vervolgonderwijs én burgerschap. In de expeditie wil ik graag laten zien wat we kunnen leren uit het mbo en dat te verbinden aan andere onderwijssectoren.
Ik houd ervan om de koppeling te maken tussen onderzoek, onderwijs en werkveld, zoals ik dat ook doe in mijn werk bij het Lectoraat Beroepsonderwijs van Hogeschool Utrecht.
Meer weten over mij? Lees dan deze blogMonika Louws
Universitair docent aan de Universiteit Utrecht
De spiegel vertegenwoordigt voor mij het continu bevragen van onze aannames en verwachtingen. Ik leg de spiegel ook voor aan onze samenwerkingspartners in de praktijk: ‘is dat nou wel zo?’ en ‘wat betekent het eigenlijk om ‘bestendig’ of behendig’ voor de toekomst te zijn?’.
Ik verwacht dat we daarmee veel uiteenlopende perspectieven op toekomstbestendig leraarschap bloot kunnen leggen.
In de expeditie verdiep ik me graag in hoe je veranderingen in schoolorganisaties koppelt aan de professionele ontwikkeling van leraren en schoolleiders.
Wil je meer over mij weten. Lees dan deze blogMarieke van der Pers
Postdoctoraal onderzoeker aan de Rijksuniversiteit Groningen en Wageningen Universiteit
Als demograaf heb ik een andere achtergrond dan de andere expeditiegangers. Met deze blik stel ik andere soorten vragen over het leraarschap: Wat is de invloed van je gezinssituatie, zoals het hebben van kinderen, op je dagelijks werk als leraar? Welke regionale kenmerken, zoals het wonen op het platteland, maken verschil in hoe het leraarschap eruit ziet?
Ik zoek het liefst naar antwoorden in grote databestanden. Ik kijk in de expeditie met mijn analytische en creatieve blik naar dit soort vraagstukken.
Meer weten? Lees dan deze blogBregje de Vries
Lerarenopleider en onderzoeker bij de Vrije Universiteit Amsterdam
Op expeditie gaan betekent soms de wat minder begaande paden bewandelen. Het lijkt me mooi om licht te laten schijnen op plekken waar je zelf denkt dat een pad (te maken) is. Ik houd ervan nieuwe en creatieve ideeën te verkennen en de expeditie is hier een uitgelezen kans voor.
Ik hoop dat we in ons onderzoek nieuwe (ver)gezichten op toekomstig leraarschap kunnen laten zien. Ik zie ernaar uit om daarbij verschillende theorieën en praktijken bij elkaar te brengen.
Meer over mij? Lees deze blog waarin Wouter en ik in gesprek zijn over leraarschap en de expeditieWouter Schenke
Lector bij Penta Nova
In de expeditie denk ik vooruit met aandacht voor de planning en organisatie van het onderzoek. De expeditie is een traject waarbij we veel paden tegelijk bewandelen. Ik leg graag verbindingen tussen kennis uit wetenschap en de praktijk, zodat ze kunnen leren van elkaar.
Ik wil graag via de expeditie bijdragen aan de beelden die er leven van toekomstigbestendig leraarschap. Ik breng daarbij mijn ervaring in met onderzoeken naar de professionele ontwikkeling van leraren en schoolleiders in hun scholen.
Meer over mij? Lees deze blog waarin Bregje en ik in gesprek zijn over leraarschap en de expeditieAmber Walraven
Universitair docent aan de universitaire lerarenopleiding aan de Radboud Universiteit Nijmegen
Ik reis graag vooruit: ik ben iemand die prima kan meegaan met heel vooruitstrevende ideeën over onderwijsinnovatie. Tegelijkertijd kan ik me goed inleven in mensen die wat behoudender zijn. Deze mensen staan stil bij wat je kwijtraakt als je radicale veranderingen doorvoert.
Toekomstbestendig leraarschap houdt naar mijn idee in dat je je bezighoudt met de toekomst, maar dat je ook benut wat je al hebt. Dat laveren tussen die twee uitersten ligt mij goed. Ik breng dat in tijdens onze expeditie.
Wil je me beter leren kennen? Lees deze blogDe klankbordgroep van de Expeditie denkt mee met de uitvoer van het onderzoek en het betekenis geven aan de resultaten. De klankbordgroep bestaat uit Helma Oolbekkink-Marchand (lector HAN), Ton Roelofs (bestuurder CVO), Marjanne Hagedoorn (praktor Landstede), Linda van den Bergh (lector Fontys Hogeschool), Mirko Noordegraaf (hoogleraar Bestuurs- en organisatiewetenschap, Universiteit Utrecht).
Wil je het team ontmoeten? Bekijk de agenda om te zien wanneer de eerst volgende event is.
Wil je meelezen met resultaten van het onderzoek? Bekijk dan het productenoverzicht.